CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 februari 2009

Tyst!

Hemma hos barnens farmor och farfar bor en vovve som aldrig är tyst. Det resulterar i att vi ofta ropar TYST med lite lagom myndig röst. Lillebror har snappat upp det där. Han spänner hela kroppen och hämtar upp en stadig basröst ända från tårna och ropar Tyss! så fort han får chansen. Till allt och alla framför allt vovven. Igår lutade jag mig mot honom och sa "får mamma en puss" Han spände ögonen i mig å sa "-Tyss". Jag skrattade förtjust tills jag kom på att han börjar dagis efter sommaren. Hmmm, tänk om han säger så till dagispersonalen...Inte lika kul kanske :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt att ha tillgång till 2 världar. Hyrde ju hus i norra Italien med min dotter en sommar. Stortrivdes. I Bergamo kan man ju åka skidor oxå. Vad roligt för dig, med Italien så NÄRA!

Anonym sa...

hahaha! spännande! Och visst är det kul vad de snappar upp? (såg du förresten att Birros son har samma namn som din minsta? coot va? )