CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 2 februari 2009

Tror han hade rätt

Såg en professor (i nåt) på TV här om veckan. Han pratade om att vi människor borde sluta tro att vi gör saker simultant och effektivt. Vi borde ta oss tid att göra en sak i taget, det blir oftast bättre och mer tisdeffektivt. Dessutom mindre stressigt. Just nu bloggar jag, äter, vabbar och sorterar filmer. Det går sådär... maten är kall, bloggen felstavad, som tur är sover barnen (simultant) men filmsorteringen står stilla. Kanske hade han rätt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men har han tre barn undrar jag? Om jag inte gjorde saker simultant skulle jag ha svårt att hinna med allt som ska göras. Men han har en poäng. Ibland önskar jag att jag hade mer närvaro i det jag gör.

Anonym sa...

Han har en poäng helt klart. I alla fall vad gäller jobb. Har en jobbarkompis som gör allt "såå sakta". Men ändå går det bättre för henne än för mig!

ha en bra dag!

kram!