CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 19 februari 2009

Klänning

L blev jättekär i sin lila klänning, hon grät när jag sa att den skulle läggas i tvättkorgen. Det är så där med vissa plagg, man önskar att man kunde leva i dem. Extra kul var att jag sytt den. Hennes tacksamhet gav mig ny inspiration och jag gav mig i kast med en klänning av stuvbitar i helgen. Den blev skitful! L gillade den men jag hatade den. När jag lovat att jag skulle sy en ny klänning fick jag kasta den fula. Problemet var att jag inte hade något tyg. Såg på Ikeas hemsida att de hade ett tyg som kunde passa men när jag väl tagit mig dit hittade jag inte tyget. Så jag köpte ett påslakan istället. Det blev tillslut en somrig klänning, en aning stor men mönstret var i strl 104. L tyckte genast om klänningen, särskilt fickorna i sidorna. Gå att använda med strumpbyxor och tröja under än så länge men jag tror den gör sig bäst en varm sommardag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig, min dotter envisades med att ha på sig en prinsses klänning i ur och skur. Även om hon växt ur den sen flera år. Hon såg rätt rolig ut, men vad göra..

Gin/Ginny sa...

Superfin! Och jättehärlig färg! :)

Vad roligt med smyckena förresten! :)

Anonym sa...

Verkligen häftigt tyg! Och en jättefin klänning på en bedårande tjej! =)

Anonym sa...

Hej lilla du, hoppas allt är bra. kram