CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 5 februari 2009

Så funkar det för mig

Att städa är hopplöst tråkigt tycker jag. Dessutom har jag alltid något bättre för mig och tusen ursäkter att skjuta på städningen. Men när L var ungefär lika gammal som Lillebror är nu kom jag på en strategi som funkar för mig. Det funkade ända tills jag kom hem från BB med Lillebror och sedan dess har jag inte tagit mig i kragen och börjat igen. Det resulterar i att ingen städar här hemma och jag får panikstäda 140 m2 när vi får besök. I måndags hade jag bestämt mig för att börja och trots att jag hade den perfekta ursäkten, kräksjuka barn, så tog jag tag i det. Strategin går ut på att dela upp lägenheten i fem zoner, en för varje veckodag under vardagen. Det känns mer överkomligt och då är jag mer noggrann när jag städar. Passar på att torka lister, byta sängkläder, ja allt. Idag har turen kommit till vardagsrummet och matsalen. Imorgon kommer det jag fasar mest för, köket! Gah! Det tar alltid längst tid och känns så tråkigt men jag ska klara det *klappar mig själv på axeln*.
Natten till igår var det Lillebrors tur att bli magsjuk, han var superkrasslig igår och halvdålig i natt. Idag verkar han mest förkyld men är helt utslagen. Stackars pyret! Just som jag började se ljuset i torka-spya-tunneln börjar L om igen. Håller tummarna att hon bara åt lite för mycket efter att inte ha velat äta alls sedan i lördags.
No more kräksjuka, please!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Minns ibland när det var lätt kaos hemma. Leksaker överallt. Panik när det körde upp en bil på gården. Öste snabbt in kläder och saker i garderober.Haha, men det blir bättre.

Anonym sa...

Ha en mysig söndag.