CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 15 april 2009

Så fel det kan bli!

Insåg precis att jag skrivit fel i det förra inlägget... Skrev att det blev vitt i lekstugan med ljusrosa hjärna som bård. Om det var någon som inte förstod att det skulle stå hjärtan så klargjorde jag saken nu i alla fall.
Något har hänt när jag skriver på tangentbordet, jag skriver jättemycket fel helt plötsligt och har tom börjat skriva fel på mitt eget namn... Skyller på stress, det brukar fungera.
Idag har varit en stressdag! Förmiddagen var iofs ganska lugn men jag försökte läsa en skitjobbig facktext på engelska...tråkigt när de väljer kurslitteratur på engelska tycker jag. Även om jag anser mig vara en hejjare på engelska tycker jag alltid att man går en viss del förlorad. Många uttryck och ord försvinner när man inte riktigt fattar och därmed även kontentan ibland.

Fick en snilleblixt idag, har länge sneglat på ett tyg jag har i skåpet, ett mjukt trikåtyg som skulle bli utmärkt till en klänning (till!). Men, det är vitt! Visst somrigt å fint men praktiskt - Nej!
Det slog mig helt plötsligt att jag hade hundra år gammal textilfärg i skåpet. Det räckte inte att färga hela klänningen men tyget är iaf mer lila än vitt. L godkände tyget så nu inväntar jag en ledig stund för att inta symaskinen. Uppdaterar med bild så fort jag hinner!

0 kommentarer: