CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 22 april 2009

Flitiga Lisa!

Det är jag! Idag har jag fått mycket gjort. Ibland är det skönt att sy enkla saker som går fort. Har så många påbörjade projekt att jag nästan blir handlingsförlamad.

AMIE! I slutet av inlägget kommer en födelsedags-spolier! Blunda eller tjuvkika på din present :D


Först och främst började jag med ett Torkyfodral. Mycket mer praktiskt än jag först trodde. Har en här hemma och en i stugan. Supersmidigt, torkyrullen håller sig fräsch och man kan ta med den var man vill.
Tyget räckte till en haklapp också, vems det blir återstår att se :)


När jag ändå hade rosa tråd passade jag på att sy färdigt Ls sommarkjol. Det har varit en klänning i storlek 80 men jag klippte bort livet, sparade klänningen och sydde dit en mudd i midjan. Hon älskar den och snurrar förbrilt. Hon övertalade mig att låta henne ha den ut till lekparken på eftermiddagen, ovanpå överdragsbyxorna, hm...


Har även sytt klart en del av den första PIFen men det kan jag inte visa ännu.


En sak som varit färdigt länge är en födelsedagspresent till AE. Ett förkläde med inspiration från Leila - mat å baktjejjenTV4+. Hennes rosa förkläde i 50-talsstil har tydligen blivit superpoppis och säljs för runt 500:- på diverse internetshopar. Förklädet har inget band runt halsen men knäpps med korslagda band bakom ryggen. Muffinsen är en liten ficka. Vitsen är att det ska se ut som en figursydd klänning framifrån... får se om det passar AE.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Honey! I loooove it! Nu ska här benne mig bakas :)Du är väl för underbar! Sabina fick en liten Alice idag kanske jag får beställa en fin liten kista..?Kram kraam

Sara sa...

Klart du får! (fast ordvalet kista kändes hemskt i sammanhanget ;)) Vill du ha en sån där stor som jag har till mina barn eller en resväska som jag gjorde till Emil? Hälsa å gratta! Kram