CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 8 april 2009

Namnbyte

Tror jag ska byta namn på Lillebror eller åtminstone lägga till - Houdini!
Allstå killen har skills! Han får inte bara femtioöringar att försvinna. Hittils har ett antal nappar upphört att existera samt en skitstor fjärrkontroll. Så sent som igår trollade han bort en telefon. Vi har en jättepraktisk funktion där man trycker på en knapp på basenheten så ringer telefonen. Det funkar givetvis bara om Houdini inte passat på att lägga av luren!!! Har letat högt och lågt men gav till slut upp och gick ner i källaren och hämtade en annan.
Med tanke på att jag letat efter fjärrkontrollen i ett halvår nu så struntar jag i att leta efter telefonen, kommer den fram så fine om inte, skit samma.

Ska börja på ett nytt jobb idag... Känns tvärkonstigt med tanke på att jag var på intervju igår. Ringde mannen direkt efter intervjun å sa att jag var säker på att inte få jobbet. De skulle höra av sig men sånt kan ju ta veckor... En timme senare ringde de å sa att jag fått jobbet och undrade om jag kunde börja upplärningen redan idag. PERFEKT, det enda som kunnat bli bättre var om jag kunde börjat igår!
Håll tummarna att det här blir bra nu, är alltid lite känsligt när man jobbar som personlig assistent.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma försvinner saker också helt spårlöst. Jag misstänker starkt att Alice slänger en del i soppåsen. Busfrön.

Grattis till jobbet! Hoppas personkemin stämmer. Kram Annica

Gin/Ginny sa...

grattis till jobbet! Hoppas det funkar mellan er! :) Vilken grej.. :)

Anonym sa...

Lycka till första dagen på nya jobbet! Kram Johanna

Anonym sa...

Kan du inte börja skriva fler inlägg om dagarna, jag blir sååå glad av din blogg! Lycka till med nya jobbet! //Amie

Sara sa...

Tack för alla lyckönskningar! Det värmer verkligen!