CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 29 augusti 2008

Katastrof

Dagen i Falun blev en smärre katastrof. Lillebror gallskrek i bilen mellan Ramnäs och Hedemora innan han äntligen somnade. Tackvare flera stopp på vägen kom jag en timme försent. Det gjorde visserligen inte så mycket då alla var rörande överens om att jag missat nada, som vanligt med andra ord. Mellan 10-12 var lillebror med E utanför klassrummet, vad hade jag gjort utan E?!! Strax efter lunch somnade Lillebror i vagnen och E fick pusta en stund. Jag däremot skulle prova på "att mötas i leken" Jippi - NOT! Där sprang vi omkring och lekte jaga, under hökens vingar och så slutligen skulle vi med kroppen gestalta vattnets kretslopp. När det blev fikapaus smet jag... Vi kom halvägs till Hedemora innan Lillbror fick nog. Med charader från E i baksätet och speldosor, kex och lite annat lyckades vi hålla Lillebrors humör uppe till Fagersta. Då tog vi en besträckare, åt glass och sedan återstod bara en timme i bilen. Det här gör jag aaaaaaaaaldrig om... nästa gång får Lillebror vara hemma...bära eller brista.
Jag stupade i soffan när barnen knoppat in och somnade strax före halv nio vilket gjorde att jag missade att lägga but på ett par tofflor jag kollat ut på Tradera.
Jag var förbannad hela dagen igår när jag insett mitt misstag men så kom en paketavi från bussgods, till mig... Vet inte varför men mannen min har plockat många pluspoäng på sista tiden, nu får han en guldstjärna (ja, jag ska bli lågstadiefröken). I paketet kom nämligen min CUTTLEBUG!!!! Min efterlängtade stansmaskin!!!
Nu är humöret på topp och eftermiddagen ska spenderas i lekparken med L och lillebror. Vi ska fika å ha mysigt. Kvällen spenderar jag med vackra AE, Lillebror får hänga på men de andra grynen ska få vara hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... underbart... hon blir överlycklig och detta trots att hon insett hur vi män fungerar (efter lite förtydliganden) och sagt rakt ut vad hon önskat sig. Härligt... ;) // T-öväder

Sara sa...

Hahhaha! Ja, han har ett ganska lätt jobb A som efterträdare till "du-vet-vem" *asg*