CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 2 augusti 2008

Ett ord på sex bokstäver

L har börjat med något nytt, vad man än säger så svarar hon med en följdfråga. VARFÖR? Den går att ställa hur många gånger som helst och håller på att driva mig till vansinne. Det slutar oftast med att jag, efter att ha försökt medla mig ur konversationen, svarar DÄRFÖR!!!!! Det är en fälla som kommer slå tillbaka. Snart, snart kommer hon svara därför på allt man frågar om... Tror jag blir skvatt galen.

Idag har vi, i ösregn, varit i stugan. Eftersom vi åker bort två veckor så bestämde vi oss för att börja höstbona lite i stugan. Rabarbern, salladen och potatisen åkte upp ur landet. Eftersom delad glädje är dubbel glädje har vår släkt fått varsin liten potatispåse, en lycklig blev med rabarber och så fick de som gillar kaninmat lite sallad.
Barnen skötte sig exemplariskt. L somnade i bilen på väg ut till landet och fortsatte sova i bilen. Storebror och lillebror lekte i en dryg timme innan lillebror somnade sött i vagnen. I samma veva som storebror blev "av med" lillebror vaknade L och han blev med lillasyster istället. Duktiga storebror, vilket tålamod han har.
A och jag bar in inpregnerade brädor som legat ute i vänta på att bli altan. Men eftersom det kom en spontan resa i mellan så får det vänta tills vi får lust. Vi fick röja lite i ladan för att få plats. Därefter bar vi in alla utemöbler och den stora sågen som stått ute under en pressenning. I samma sekund vi slog ner våra blöta rumpor vaknade lillebror och vi styrde kosan mot stan.
En varm och skön dusch senare ska jag nu sjunka ner i soffan, antagligen somna där för att sedan gå och lägga mig. I morgon väntar tvättstuga inför resan och lite försiktigt packande...
God kväll!

3 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

VARFÖR är ett ord som används flitigt även här! Vår son på snart 7 år älskar att ifrågasätta allt. Rart ibland..ibland INTE ;)

Regn här som där ser jag. Skönt då de första dropparna kom efter 14dagars hetta men nu är det inget kul längre då det fortfarande regnar efter en vecka :S Vill ha tillbaka sol o värme!!

Kram

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vad kul att våra små grabbs kom till världen på precis samma dag :D

Grosgrain sa...

I don't read swedish so I don't what post I'm leaving this under but I just wanted to let you know that you CAN enter the contest even if you live outside the US. I just sent a dress to someone in Australia. When I sent it first class (which is the cheapest option) it was only $3 something. Not to bad.