CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 26 augusti 2008

jäkla skit-dag

ALLT och då menar jag allt har strulat idag. Banken, skolan, dagis, Internet, mejlen, bilen och sist men inte minst den mest hatade myndigheten av alla, försäkringskassan. Vad är det för inkompetent skitfolk som sitter där. Hur i helskotta får man jobb på FK, tror minimikravet är att man måste vara otrevlig i telefonen, ta sitt jobb på aaaaaaaaaaldeles för stort allvar och därtill helt sakna medkänsla. Det går inte en jäkla månad utan att de strular med något, antingen med mig eller med A. Ska bli sååååååå skönt att slippa den sär förbannade myndiheten om ett par år. Ska till Falun i morgon, måste åka klockan sex å måste tanka det första jag gör, nu upptäcker jag att FK inte tänker göra någon utbetalning till mig imorgon. Varför? Ja, jag har ingen aning. Önskar att de hade öppet nu så jag fick ringa och skälla av mig. Blir galen!!!

Det enda positiva som hänt idag var att lillebror faktiskt somnade på 20 minuter, själv i sin säng. Visserligen fick jag sitta bredvid med en hand i sängen men det är i alla fall bättre än att det tar 1 timme och 40 minuter med tok-gråt och gallskrik. Tack älskade lillebror, jag behövde verkligen det här idag.
Nu ska jag gå å lägga mig ovanpå (å då menar jag inget snusk) min man. Han är varm, mjuk och superskön att ligga på när man känner sig ynklig. Jag fryser, har lite lätt huvudvärk och så killar det i halsen. Det bådar inte gott inför imorgon.
Natti natt!

Uppdatering! När jag satt mig i soffan i väntan på att min A ska slå sig ner kommer han ut från köket med en Ben & Jerry´s. Min favvis, New York Superfudge chunk! Ibland kostar det bara 42:- att göra sin fru tårögd av lycka. Nu ska vi kolla film en stund innan lite välbehövd sömn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror på dig du fixar detta. /många kramar

Gin/Ginny sa...

Åh vad gulligt av mannen din.. och jag tror på något sätt att barn känner av när de inte "kan" bråka och jävlas.

Hoppas allting löser sig! Det är inte en rolig myndighet att tas med, jag vet :(

*kramar*

Anonym sa...

Usch en sån dag. Tur att mannen kom med den bästa trösten, B&J.

Och min man har jobbat hela sommaren på FK. Han blev också galen. Otroligt seg myndighet. Han är mycket glad över att det vikariatet är slut nu! Sov gott!

Anonym sa...

Ja fy sånna där dagar e inte roliga. pch jag håller helt med dig om försäkringskassan. de är verkligen inte roliga att ha o göra med. är så glad att jag slipper dem numera.

Underbar man du har :)