CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 25 augusti 2008

Höstskörd...

Var en sväng till stugan igår. En riktigt mysig höstdag, varmt i solen men en aning sval, frisk vind. Lillebror fick prova sina galonisar (som först morbror H hade sedan jag och därefter storebror, det var kvalitet på den tiden) han gillade att sitta i gräset och fippla med alla grässtrån.

Vi drog upp de sista morötterna (minnesanteckning: odla mycket mer morötter nästa år) klippte av gräslöken och plockade dillen. Massor med fallfrukt, äpplen, fick också följa med hem, de ska bli äppelpaj, kräm och mos.
Medan jag höll till i trädgården sprang A runt i skogen som en hottentott och tjöt till med jämna mellanrum. Han hittade den ena svampsorten efter den andra. Han såg ut som ett barn på julafton där han sprang med sina blå korgar och svamguiden i högsta hugg. Love him!!!

Dill och morötter...lila morötter :DStorebror hittade den största kantarellen.

Så här ser vårt matbord ut... Här ligger de i väntan på att få komma till bastun... närmare bestämt mannens nya leksak, svamptorken.

Är yr i huvudet av den intensiva svamdoften här hemma.

Nu ska här ut och handlas glass, L har ont i halsen.

Tjingeling!

3 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Vad härligt att ha en stuga att åka till! Det önskar jag mig också när jag blir stor..

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men du..vilken skörd ni fått =)jag skulle oxå vilka ha mer kunskap i svampskogen då jag älskar svamp men än så länge inte "tordas" plocka då jag inte har en susning om vad det är för sort!

Ha en bra dag!

Anonym sa...

WOW!!!!!