CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 24 augusti 2008

A hjärta Kalle

Så har åter en tung doft av svamp infunnit sig i lägenheten. Alla plana ytor är täckta med tidningspapper som i sin tur är täckta med skivad svamp. Närmare bestämt Karl-Johan. Min man älskar Karl-Johan i likhet med många av hans landsfränder. Den är i det närmaste hårdvaluta i Italien. En mycket lycklig A kom hem med två kassar fulla med svamp i fredags och nu pågår projekt svamptorkning. Egentligen har jag ingen lust alls att delta i denna trista tillställning men jag använder nästan mer svamp än A i matlagningen så det är bara att hugga i.

Fick en kalldusch av ångest här om dagen när jag satt och uppdaterade mig lite inför kursstart imorgon. Om det fanns ett enda vettigt sätt att ta sig ur dessa studier skulle jag göra det direkt. Men jag ser ingen återvändo, då har jag bara skulder och inget jobb. Får ta ett djupt andetag och försöka ett tag till. Måste försöka bli optimist...
Idag väntar tvättstugan, två resväskor med smutstvätt ska bli rentvätt...

Högst upp på önskelistan just nu är en sån där uuuuuuursnygg grön POP overall till Lillebror. De hade den förra säsongen och säsongen innan. De har en i Barkarby men det känns lite överdrivet att slänga ut 300 på bensin för att köpa en overall... Får sätta mitt hopp till Tradera.


L ska i alla fall få ett par snygga höstskor, hittade dessa på Ellos, I LOVE lila! Tror jag ska smussla ner ett par snygga dojjor till Lillebror också i shoppingkassen, väldans dyra men ack så fina. Han har ett par efter L som är vita och röda men de är redan för små.







Bilder http://www.ellos.se/

En lite rolig sak jag glömt berätta var att Lillebror kröp för första gången på 10000 meters höjd. Det är väl något att skriva i albumet?!

Ha en mysig söndag!

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Jättefina skor!

hehe.. han kanske får starta en ny 10 000-meters klubb ;P

Anonym sa...

Lycka till med skolan. Tänk inte så mycket,utan bara gör