CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 4 december 2008

Tomteverkstad

På lördag ska jag stå på en julmarknad och sälja bland annat kransar. Är i full gång att binda kransar av granris. Var till stugan och klippte lite granris från vår tomt. Förutom kransar tänkte jag sälja lite hembakat, det går alltid bra. Dessutom har jag gjort några tändsticksaskar som ska få följa med till marknaden. Lär nog inte få alla sålda men det var så himla kul att göra så jag kunde inte hejda mig.











När jag ändå hade alla scrap-grejer framme passade jag på att göra i ordning en bok till Storebror. De har en Brevbok på skolan där de får ett brev från fröken som de sedan ska svara på. De kan skriva sånt som kan vara jobbigt att säga eller komma med förslag. Bra ide tycker jag! Hans första bok var slut så en ny skulle "kläs in" i papper. Kunde inte låta bli att snoffsa till det lite ;) Bandet med bling-bling stenen har jag fäst på baksidan mellan pappret och boken och ligger sedan i boken som ett bokmärke.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fina saker som alltid! Hur många timmar har ditt dygn?!

Gin/Ginny sa...

fina saker! Verkligen! som alltid ;)

Det är inte svårt alls att byta bloggbakgrund. Om du kollar högst upp på min blogg ser du en länk till pyzam.com. Klicka där. Till vänster på nya sidan väljer du "blogger templates" och sen är det bara att leta, leta och leta. (finns en som heter Scrapbooking, men av någon konstig anledning kunde jag inte få in den hos mig!) Sen står det precis hur du går till väga vid bakgrunden du vill ha.

funkar det inte så hojta till igen! :)

Gin/Ginny sa...

jag har utmanat dig i min blogg.. check it out! :)

Anonym sa...

men skönt att du inte mår alltför dåligt av mötena iaf....alltid något.

vilka sötsöta askar.....ska vi byta....jag skickar lite tårta;)

kramar

Anonym sa...

Tänk om man som mamma kunde göra så fina saker,och lära sina barn. Kul. Men inte då. Vad fina saker.Svårt att välja skulle inte veta vilken jag ville köpa.

Anonym sa...

GRATTIS till fina Julklappen

Anonym sa...

Åååååh nu vill jag ju veta hur det gick för dig på marknaden!!!!! jag nyfiken???? näääää:) eller JO:)

Kramar

Sara sa...

Annica: Kolla under soffan och i diskhon så förstår du varför jag har tid till annat. (men kolla inte i tvättkorgen för då tappar du hakan) :D

Vaniljlatte: TACK, ännu en gång. Ska fixa lite när jag får tid sen, är så trött på den jag har.

Maja: Gick hyfsat, lite fel klientel som kom till marknaden. De vill helst att man betalar dem för att de ska ta med sig grejerna hem. Fick det mesta sålt, resten "plågar" jag släktingar med hela julen hahahah

Anonym sa...

Åh så mycket fint!