CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 2 november 2008

3-års kalas

Lilla L har blivit stor tjej, hela tre år. Gårdagen inleddes med storstädning och tårtbak. När vi sedan skulle byta om och göra oss fina kom vi på att L inte hade någon finklänning så då bar det av till köpcentret för inhandling av klänning, strumpbyxor och cardigan. L fick välja helt själv och hon tyckte det var riktigt kul. Trots det hade nog jag roligast. Väl hemma igen bytte vi om å så fick L på egen begäran en Askungen-frisyr. Hennes hår är så otroligt tacksamt att sätta upp så en minut senare hade hon en söt liten svinrygg som pyntades med sprayglitter. Sedan valde hon klistra-på-örhängen och så var hon färdig. Paket fick hon i överflöd men som tur var inte bara leksaker utan en hel del kläder och annat användbart. Mest omtyckt var ett 7-pack lypsyl från kära AA i USA. Tänk så roligt hon hade med det hela dagen igår. Det var sådant som luktade lite och smakade en aning när man har det på munnen. L äääääälskar lypsyl och dessa i synnerhet. Tror hon var ganska nöjd med sin födelsedag som hon avslutade mitt i mellan sin mor och far i soffan ätandes popcorn och tittandes på en ny barnfilm. Det ska nog bli tradition, den som fyller år får vara uppe extra länge med mamsen och papsen och mysa lite. Kan de behöva när de vanligtvis är tre som tävlar om uppmärksamheten.

Tårtan blev en prinsessklänning, hade sett iden på nätet och var tvungen att prova. I min smak blev det liiiite för mycket grädde men gästerna tog om de flesta så den var nog ätbar. Marängbotten längst ner med citruskräm och grädde. De tre översta lagren var tårtbotten med chokladsmak, vaniljkräm och periskofyllning. Hela tårtan är täckt av ett lager vaniljkräm och därefter grädde. De ursöta strösslen hittade jag på Ica, de kanske inte syns så bra men det var glitterströssel, hjärtformat strtössel och strössel som ser ut som pärlor.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken riktigt prinsessa ni har! Vad roligt att det blev en bra dag..

En sån där tårta vill jag också göra åt Al någon dag.. men än är hon nog för liten för att uppskatta den :) Superfin blev den ju! och fyllningen lät ju bara för god.. *dreggla*

Anonym sa...

GRATTIS till söta prinsessan! Och vilken tårta. Vad du är pysslig och duktig!

Och jag som är väldigt dum på sånt där pyssel undrar om dockan står bakom tårtan eller?

Gin/Ginny sa...

Du är utmanad i min blogg! :)

Sara sa...

Annica: Dockan står mitt i tårtan. Man gör tårtbotten i en sockerkaksform å får på så vis naturligt ett hål i mitten att stoppa dockan i :D

Anonym sa...

Vilken bra idé! Då vet jag;) Kanske till ALice födelsedag.