CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 8 november 2008

Utmaning!

Jag har fått en utmaning av Vaniljlatte. Det är en blogg jag läser så fort den uppdateras. Bloggerskan bakom bloggen har dessutom varit min bloggsupport ett antal gånger :) Utmaningen går ut på att man ska "Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa." Egentligen ska man skicka utmaningen vidare men med tanke på att jag läser i princip samma bloggar som Vaniljlatte skulle utmaningen bli tvungen att studsa tillbaka till någon som redan fått den. Om det finns någon som känner sig sugengo for it!


1) Jag skrattar sällan till TV-program eller filmer men jag skrattar ofta högt åt Ellen DeGeneres. Johan Glans är min svenske favorit som petat ner Robert Gustavsson från skratt-toppen.

2) När jag inte får pyssla blir jag skitsur.

3) Har ett hett temperament.

4) Föredrar billigt "skitvin" och har svårt för rött.

5) Drömmer om att få åka till AA i Chicago, utan barn. *sparar slantar*

6) Är en shopoholic, lightversion i alla fall.

7) Har en hemlig dröm att lilla L ska börja dansa och tycka att det är lika kul som jag gjorde.


Var på IKEA igår och fyndade trevånings tårtfat. Inte världens snyggaste kanske men jag tyckte det var neutralt och bra. Sprang förbi (körde rally med kundvagnen för att hålla Lillebror nöjd en stund) fyndhörnan och hittade lådor till fyndpris. Köpte en mindre för 29:- och en större för 39:-. Härligt julröda och jag han inte mer än hem innan jag ångrade att jag inte köpte fler små. Den lilla jag köpte dekorerade jag och ska ge bort till E som fyller år snart. Jag passade också på att köpa muffinsformar i teflon, trodde det skulle vara bra. Provbakade muffins som visserligen blev goda men fastnade i formen. Dekorerade dem med lite creamcheese-topping och godis. Tänkte Storebror skulle bli glad över att få en monstermuffins med på bortamatchen idag.


Passade på att sy igår, Lillebror sov ovanligt länge. Det var en av mina gamla T-shirts som tillsammans med lite tygspill blev en tunika. Gjorde den med flit lite längre bak än fram. Lindex har så på en del tunikor och jag tycker det är snyggt och praktiskt.

3 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

hihi.. kul att läsa! :)

och vilka fina muffins! Synd bara att formarna inte var så bra då :(

Anonym sa...

Tycker att tårtfatet är bra,inte så i ögonfallande bättre att sakerna på fatet får tala,bullar kakor godis i stora lass kan även ha blommor på faten vid dekoration och alla färger på porslin går bra till. Snygga askar som vanligt.

Anonym sa...

HAHAHA!!! UNDERBART!! *asgarvar* natura.. jo jag tackar jag ;P