CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 17 november 2008

Jul-låde-rim

Tänkte jag skulle avslöja vad jag skrev till barnen i deras lådor...

Lillebror:
Till mammas yngsta kille
jag med denna låda ville
samla alla dina saker
Här finns något för alla smaker,
fina kuloroch änglar du fått i present
Ännu vackrare saker du gjort själv lagom till advent

L:
Mammas vackra och underbara tjej
om du visste vad du betyder för mig!
I denna låda samlar jag minnen av jul,
jag hoppas du tycker det är kul
Att sakerna får dig att se tillbaka,
minnasdoften av saffran och pepparkaka.

Storebror:
Till familjens storebror
har jag samlat något jag tror
du ska uppskatta och tycka är kul
varje år när det bnär det närmar sig jul
Jag hoppas sakerna gör att du minns
min kärlek och att du i mina tankar alltid finns

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt du har skrivit om o till dina barn.Du är bra påhittig,

Anonym sa...

Åh... blir ju alldeles tårögd här hemma när jag läser! Vilka otroligt fina rim!

När jag provade skorna i affären verkade de jättevarma.. de är fodrade underifrån också nämligen och på i skaftet med (mitt krav när jag köper vinterskor) :)

Anonym sa...

Jag vill också ha en mamma som du!

Sara sa...

*rodnar*