CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 21 november 2008

Tagen på bar gärning

Under de senaste veckorna har jag beskyllt min varmblodade man för att skruva ner elementen. Vem skulle det annars vara, Storebror och L har blivit utfrågade men de var oskyldiga som små rara änglar. Lillebror är ju för liten, han klarar inte av sånt, eller?! Idag tog jag honom på bar gärning när han försökte förvandla vovvens krypin till ett kylrum. Likaså Ls rum var kallt som antarktis. En sån liten rackare! Honom kommer vi få det tufft med, har en känsla av att det kommer bli ett "dyrt" barn. Sånt som man aldrig trodde skulle kunna ske kommer han att göra, det lilla busfröet.
För ett par veckor sedan fick Storebror en tillsägelse för att han lämnat kylen öppen, han bedyrade sin osuld inför sin intet ont anande mor. L får inte upp kylen så vem annars kan det vara. Du gissade rätt, Lillebror! Kylen är favoritplatsen, han står och lyfter ut saker så omsorgsfullt och möblerar om, ser så kul ut.

Undrar vad det blir av honom om 20år?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehee.. undrar om det kan bero på kosten vi åt som gravida? Alica är likadan, inte med elementen just, men med kylskåpet! Hon öppnar tar ut lite saker, klappar på hyllan längst ner och säger "sitta!" :-D

Tack för din kommentar i min blogg. :) Jag har spelat många år på mina ögon kan jag säga.. men det förtar inte att få höra en fin kommentar! Tack igen :)

Anonym sa...

Vilken liten rackarunge.Han kommer att skylla på syskonen när han gör nya hyss o blir lite älder.En liten Emil. Han bidrar säkert med många skratt i framtiden o en o annan tår.

Henrik sa...

Skruva ner elementen ... låter som han är ett barn som både tänker på miljön och plånboken ;)