CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 14 november 2008

Jag visste det!

Jag visste att jag skulle få ångra att jag intet köpte fler lådor på IKEA när de var så billiga. Som tur var fanns de i det ordinarie sortimentet. Köpte två till av den större modellen så att jag sammanlagt fick tre. Bestämde mig för att göra var sin låda till barnens julsaker. Har börjat samla på julsaker till barnen. Inte i någon större skala men om de får julsaker i present eller tillverkar själva så hamnar det i deras egen låda. Tanken är att de ska ha varsin låda med julsaker som de tar med när de flyttar hemifrån om hundra år.

Eftersom lådorna är klädda i tyg och dessutom ska tåla lite tuffare tag gjorde jag inte så värst mycket med dem men man ser vilken låda som är vems i alla fall.

Har skrivit en liten hälsning till varje barn på rim. Ska skaffa en bra penna och sedan skriva den på insidan av locket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina saker du kan göra.Kul och fiffig ide att barnen får varsin låda.De uppskattar det när de blir stora.Se till att de inte slänger sakerna som de kanske inte gillar nu.Tänk om jag kunde hälften av det du gör.Det är alltid kul att gå in på din sida o se vad du har hittat på

Anonym sa...

Vilka fina!! Och vet du något mer roligt.. jag träffade en liten liten bebis idag som hette Santino! :-o Inte så vanligt namn så jag reagerade väldigt när jag såg det på ena lådan nu!