CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 30 mars 2009

Blev en klänning av lakanet

Fick ett påslakan av svärmor som jag genast slaktade. Såg direkt på tyget att det skulle bli en snygg klänning med retrokänsa. Tänkte sälja den på Tradera men vi får väl se hur det går. När L provade den ville hon inte ta den av sig. Vi gjorde en deal hon och jag, blir den inte såld får hon den, blir den såld syr jag en ny till henne.
Infällda fickor på sidan.

Kragen knäpps på ena axeln. Klänningens liv är fodrat och försett med namnlapp.

Är det någon som har några bra hålla-tal-tips? Ska på bröllop i sommar och hålla tal på engelska inför jag-vet-inte-hur många gäster.

Far! Du lär korrekturläsa om du vill ha besök på hemmet!

7 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Åh vad fin! :) Hoppas att ni inte får den såld då.. för L's skull ;)

Anonym sa...

Säljer du på Tradera? Du gör så fina saker. Alice gillar inte haklappar men den du gjort med döskallarna älskar hon.

Pappas svärmor höll ett roligt tal på pappa och bonusmammas bröllop. Hon började med att veckla ut ett lååång papper. Sen harklade hon sig och sa att hon tycker verkligen bra om pappa. Inte lika mycket som B och tur är väl det. Sen sa hon skål. Alla skrattade. Lättsamt och kort.

Kanske inget som passar för ditt tal men det där med pappret var roligt.

Och skoj med bröllop!

Anonym sa...

Jag har lånat en bild av din fina prinsesstårta (med länk till dig). Hoppas det är okej!

Amanda sa...

Vilken fin klänning! ^^

Sara sa...

Tack!
Annica: Självklart får du låna bild, råder ingen tvekan om att du fixar tårtan!
Japp, jag säljer på Tradera, i perioder. Ibland går det bra ibland sämre. Konstigt det där. Det som tveklöst går bäst att sälja är POP kläder, vilket överpris!!!
Kul att stumpan gillar haklappen!

Anonym sa...

Vilken söt klänning! Jag får nog ta och plocka fram min symaskin så jag också kan tjäna mig en hacka nu i sämre tider. Undrar just vart jag har lagt den...? Och om jag har nål och tråd hemma...? Undrar hur den funkar...?
Kram Johanna!

anna sa...

Wow! Va fint!!! :)