CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 30 mars 2009

Om jag satt i idoljuryn...

Hörde årets vinnarlåt i schlagerfestivalen i bilen idag. Avslöjar därmed mitt bristande intresse för hela tävlingen... Måste ändå säga att jag är förvånad, hur vann en sån låt?
Om jag satt i Idoljuryn och tjejen kom in och framförde låten skulle jag säga följande:
Antar att operan var jättebra MEN det är helt fel sammanhang. Låten känns banal, som om den var skriven av ett barn som nyss lärt sig engelska. Det leder mig vidare till uttalet, snälla nån vad du behöver öva på uttalet. Nästa!

Nu sitter jag inte i Idoljuryn, jag kan definitivt inte sjunga bättre själv och smaken är som baken MEN jag måste ändå hävda att tävlingen spårat ur en aning. Heter det fortfarande schlagerfestivalen?

Hade Storebror med i bilen, när jag stängde av bilen och låten avbröts utbrister han -Tack! Jag tror inte jag hade stått ut en sekund till med det där gapet.

Jahapp, då var vi i alla fall två som tyckte låter vas kass!

0 kommentarer: