CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 24 mars 2009

Ironi

Saker som bara händer när man har dåligt med pengar...
Mobilen börjar helt plötsligt stänga av sig själv, klockan upphör att fungera och täckningen kommer och går - hurra!
Lillebror bryter sönder mina glasögon - skulle bli skiiiiiiiiitdyrt att laga mina gamla fula brillor.
Bestämmer mig för att tejpa ihop skiten i väntan på att den ekonomiska vinden ska vända...då som från ingenstans får jag ögoninflammation å kan inte ha linserna. Men ja, va bra! Kul å hämta ungarna (ja det är ungefär så mycket social kontakt jag har med andra vuxna om man bortser från kassan på Maxi) med glasögon som ser ut som om jag lånat dem av Harry Potter. Skit!

Som tur är hittade ett bra erbjudande om billiga brillor, en tusenlapp för bågar, glas å antireflexbehandling... Blev ganska nöjd.
Nu väntar jag bara på att jag ska snubbla över nåt erbjudande om en ny mobil...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och när man väl har pengar tycks man inte behöva nått. Men utan då ser man fina grejjer hela tiden.

Gin/Ginny sa...

nä! vad trist det är när allt verkligen skiter sig!

Ja, jag ska ta det lugnt förutom att jag ska jobba :)

Trist med vab, men som du skriver så är det ju för deras bästa.. men ibland skulle det vara skönt att inte ha så mycket samvete så man kan blunda lite med ;)

kram!