CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 15 mars 2009

Little miss Cupcake

Hittade ursöta kökshanddukar på Lagerhaus. Visste inte alls vad jag ville göra med dem så jag köpte inga. Så slog det mig när jag kom hem, ett förkläde såklart!
Åkte ner dagen efter och köpte en handduk men sen dog inspirationen. Härom dagen fick jag plötsligt lust att sy och vips hade L ett nytt förkläde. Helst skulle jag köpa 5-6 stycken handdukar till och ha som bakdukar men tyckte att de var lite dyra.




Tänkte komma med ett roligt tips på en gå-bort-present. Den här gången var det min bror som behövde en födelsedagspresent. Han jobbar mycket och hinner inte alltid laga ordentlig mat så hemlagat uppskattas alltid. Istället för att ge honom en helt vanlig matlåda pysslade jag till det lite.
Fick "hjälp" av två nyfikna barn när jag skulle fotografera, därav bildkvaliten, men kan tala om att det står "Bolognese" på stora etiketten...

På lilla etiketten står "Tillagat med kärlek av familjen Guerini" på italienska.

Och sist men inte minst koktiden på spaghetti. Om någon undrar vad som finns i den lilla pytteburken så var det nyriven Parmesan.

Nu ska jag dricka vin å gapskratta till Mia & Klara som enligt mig är det bästa humor programmet ever på svensk TV

3 kommentarer:

Henrik sa...

Presenten uppskattades syster :)

Anonym sa...

Vilken VACKER present! och jag är så imponerad av dig!

Anonym sa...

SVAR: Halloumi smakar...öh..jaa, lite salt, och lite fårost, och gott ;) Och så gnisslar den mellan tänderna =D Testa!! Allra godast är den stekt med färsk tomat till ;)

Vilket underbart förkläde OCH underbar present! Jättefint =)